Crescent head - Reisverslag uit Crescent Head, Australië van Järvi Vlugt - WaarBenJij.nu Crescent head - Reisverslag uit Crescent Head, Australië van Järvi Vlugt - WaarBenJij.nu

Crescent head

Door: Järvi de Vlugt

Blijf op de hoogte en volg Järvi

03 Februari 2011 | Australië, Crescent Head

Hallo allemaal!
Het is alweer een tijdje geleden geweest dat ik een update heb gedaan, dus daarom een verhaaltje.
Ik ben momenteel in Crescent Head, een klein gehucht ongeveer 50 km boven Port Macquarie. Ik zit hier in een hostel was eigenlijk een surfcamp is. De meeste mensen hier zijn op een surfcamp vanuit sydney voor 5 dagen, dan nog 2 dagen in Byron Bay voordat ze teruggebracht worden. Maar ik niet.
Maar ik zal beginnen waar ik was gebleven.
Ik zou eigenlijk maar 5 dagen in Newcastle blijven, maar dat zijn er 13 geworden. Ik vond het zo gezellig in het hostel dat ik tot 3x toe m'n verblijf heb verlengd.
Ik heb met de mensen uit het hostel een hele hoop leuke dingen gedaan. Ik ben gaan sandboarden (op een plank van een duin afglijden), wat echt heel erg leukwas, hoewel je na een week nog overal zand vandaan haalt.
Ook heb ik zo'n beetje elke dag gesurft, veelal met mensen uit m'n hostel. De ene was wat beter dan de andere, sommige kwamen de branding niet door. Maar het was toch wel heel erg leuk.
Ook heb ik twee dagen op een kermis in Newcastle gewerkt. Ik moest badmeester spelen bij een groot opblaaszwembadglijbaanspringkussen. Het was echt heel erg saai, maar wel prima dat ik in het zwembad mocht staan op een van de warmste dagen die ik totdantoe had gehad(het zou op Australia Day 37 voorspeld).
Ik moest vanuit Newcastle 2x terug naar Sydney, wat ongeveer 6u treinen is. Een keer omdat m'n surfplank kapot was, waar ik een nieuwe voor terugkreeg, en een keer om m'n ipod op te halen. Dat was trouwens nog een extra reden om in Newcastle te blijven. Het was manageble om vanuit daar op en neer naar sydney te gaan om hem op te halen, verder naar het noorden zou te ver worden. M'n iPod was tijdens m'n vlucht vanuit Bali naar OZ gecrashed, waarna al m'n muziek weg was. M'n ouders hebben hem meegenomen en in nederland alles er weer opgezet en opgestuurd. Het duurde in totaal 12 dagen voordat hij er was.
Maargoed, na Newcastle ben ik naar Port Macquarie gegaan. Dat is ongeveer een 3u durende busreis, wat allemaal wel prima ging.
Toen ik daar aankwam ben ik naar het hostel gegaan en voor een surf gegaan. Het strand was een stuk verder dan ik had verwacht, het was ongeveer een half uur lopen in een zwart wetsuit met ongeveer 30 graden, dat is wel echt killing. Het strand was niet echt super, er waren nogal wat submerged rocks, waar je heel erg voor uit moet kijken als je surft, het is echt eng als je erop valt. (been there, done that and it hurts!)
De dag erna ben ik gaan rondfietsen, wat eigenlijk veel te warm was, maar ik heb Port macquarie goed gezien en het was leuk dat ik het heb gedaan. Op maandag de 31ste ben ik samen met 5 anderen vanuit ons hostel gaan kamperen op een camping in het Crowdy Bay National Park. Op deze camping liepen overal kangoeroes en monitors(uit de kluiten gewassen hagedissen) rond. De kangoeroes waren zo tam dat je sommige kon aaien en echt heel erg dichtbij kon komen.
Op de camping hebben we veel gesurft, gekayakt, gewandeld(jaja, inderdaad) en vooral veel foto's van kangoeroes gemaakt. M'n stick zit onderhand vol, dus ik moet even een usb vidnen zodat ik verder kan gaan met foto's maken.
Na twee nachten op de camping gingen we weer weg en ben ik met de bus naar Kempsy gegaan. Hier zou ik opgehaald worden door een busje van het surfcamp, maar die kwam niet. Ik dus met al m'n bagage, echt heel erg veel dus, naar het stadje gelopen, de busstop is voor een duistere reden 1km buiten het stadje, heel logisch. Hier kwam ik erachter dat ik de laatste stadsbus heb gemist naar Crescent (heel vreemd, het was pas 4u smiddags). Maar ze kwamen me dus uiteindelijk wel ophalen.
Ik ga morgen hier weer weg, ik heb op een paar wwoof adressen gereageerd en hopelijk kan ik daar dus terecht.
En door heimwee heb ik besloten dat ik eerder naar huis kom. Ik heb m'n ticket nog niet omgeboekt, maar het ziet er naar uit dat ik na nieuw zeeland, dus eind maart, huiswaarts keer.
Much love, huggs 'n kisses,
Jarvi

  • 03 Februari 2011 - 10:23

    Oma:

    Lieve Jarvi.
    Fijn om weer een uitgebreid verslag van je te lezen en wat maak je ontzettend veel mee. Ik denk dat het een stuk leuker zou zijn als je dat allemaal met z'n tweeen kon beleven en dan zou je misschien ook geen last van heimwee hebben. Evengoed wordt je thuis door iedereen met open armen ontvangen. En dan heb je toch al veel ervaring opgedaan die je later van pas kan komen. Het is tegenwoordig misschien toch niet meer zo gemakkelijk om werk te krijgen. Wat kost het veel tijd om van de ene plaats naar de andere te gaan, iets wat wij ook met het openbaar vervoer vlug doen. Geen wonder dat iedereen in Austr. zo vlug mogelijk zijn rijbewijs wil halen. Probeer in ieder geval nog zoveel mogelijk te genieten want zo gauw kom je daar niet weer terug. Het warme weer lijkt mij toch wel heerlijk! Met hartelijke groeten van Oma.

  • 03 Februari 2011 - 13:04

    José:

    Hoi Jarvi,
    Leuk weer een berichtje van je te lezen.Het is me allemaal wat dat gereis met bus en trein.
    En dat je misschien eerder terug komt, so what dit heb je maar mooi allemaal meegemaakt. Klasse.
    Ik hoop dat je nog heel erg van je reis zult genieten en heel veel groetjes van ons allemaal.
    veel liefs.

  • 03 Februari 2011 - 13:20

    Saimi:

    Jerverrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrd!
    Leuk stukje weer!
    Ik ga je morgen ff een langere mail sturen!
    Maareeem je gaat helemaal niet eerder naar huis, je maakt gewoon ten volste gebruik van je flexibele-einddatum-ticket! Zo is dat!
    x

  • 03 Februari 2011 - 22:36

    Bert En Marion:

    Hey Järvi!
    Eindelijk heb ik je site bezocht en je mooie verhalen gelezen en foto's bekeken. Prachtig hoor, maar wat moet je soms doorbijten en wat een reistijden, als je straks weer thuis bent is reizen pinuts voor jou! Ik had van je moeder al het één en ander gehoord, zij was 3 januari bij me en had nog voor mijn verjaardag mooie onderzetters meegenomen, een beetje Australië ligt op tafel!Tijdens het lezen van je verhalen moet ik steeds denken aan de momenten dat je door moest bijten bij Fjällräven en ik zei "je weet waar je het voor doet"en jij het aantal dagen noemde dat je nog moest! Nou ik moet nog 10 dagen bij Fjällräven, heb vorige week opgezegd!!! Op mijn stageplek kan ik gaan werken, ik ben superblij!! Vervelend dat je last van heimwee hebt, iets wat je vast niet had ingecalculeerd. Hopelijk geniet je verder nog lekker en maak nog maar mooie foto's, al is het maar om ons de ogen uit te steken!!

    Groetjes vanuit Almere! Marion, Bert, Bas, Tom en Thijs

  • 04 Februari 2011 - 13:16

    Robin:

    Jerrevie :D

    Oef ik had een tijd lang niets gelezen, dus ben net goed bezig geweest om 't allemaal in te halen! Gast ik denk soms dat het studentenleven het ultieme voorbeeld van vrijheid is, maar als ik dit zo lees dan denk ik dat jij het toch net een tikkeltje beter voor mekaar heb :P.
    Echt awesome al die dingen die je doet gast, beetje surfen, beetje reizen, mensen ontmoeten, 't lijkt me echt gruwelijk. En je foto's zijn nice, je moet als je hier bent echt een dag houden dat je 't gewoon gaat streamen op de tv en dat we daar met weet ik wie allemaal met open mond naar gaan zitten kijken :D

    Eerder naar huis he? Ja het is al een lange tijd dat je weg bent dude, ik zou 't awesome vinden om je weer te zien! kan me alleen zo geen voorstelling maken van hoe 't is. Wij hier zien gewoon een sick lange vakantie, dus ja daar zou nu niemand iets tegen zeggen, maar denk dat ik 't ergens toch wel snap. Neemt niet weg dat ik moeilijk jaloers ben en je overige dagen zo op zou maken (A) :P

    Veel plezier nog dude!

  • 04 Februari 2011 - 18:35

    Mam:

    Zo ,het heeft even geduurd maar nu staat er weer een prachtig verhaal.
    Gelukkig hebben we af en toe skype contact en regelmatig een email dus ik bleef wel op de hoogte.
    Je verbaasd mij wel hoor met fietsen en wandelen ,
    je wordt nog eens een heel burgerlijk mannetje .
    Maar het zandboarden en surfen en kanoen maakt alles goed!
    Lieverd geniet en pas goed op je zelf.

  • 04 Februari 2011 - 22:15

    Alex:

    Hi Järvi,
    Wat een avontuur maak je mee! Je bent trouwens nog wel in de juiste hoek van Australie qua vermijden van bizar weer. Vergeet niet dat je ook altijd welkom bent in Geelong mocht dat uitkomen.
    groetjes.

  • 05 Februari 2011 - 10:19

    Varney:

    hoi järvi
    wat een leuk verhaal ik wil ook naar Australië maar ik heb nog geen geld.
    laats heb ik de cito toets van groep 8. maar zoooo moeilijk was het niet.
    ik ben weer bij Paula en Popko. ik ben vandaag een beetje ziek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Crescent Head

Indonesië, Australië en New Zealand

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2011

New Zealand

02 Maart 2011

Noosa

23 Februari 2011

Byron Bay en Coolangatta

13 Februari 2011

WWOOF, Tweed Heads en Bananen`

03 Februari 2011

Crescent head
Järvi

Om maar eventjes nog niet met de universiteit te beginnen, vertrek ik op 25 november voor een maand naar Bali, Indonesië en vervolgens voor 6 maanden naar Australië om te werken en rond te reizen. Op 7 maart vlieg ik voor 3 weken naar New Zealand, waarna ik op 28 maart weer terugkom in Australië om de laatste paar maanden te werken. Hier kan je al mijn wilde verhalen lezen en ik hoop dat jullie ervan gaan genieten! Järvi

Actief sinds 27 Juli 2010
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 9238

Voorgaande reizen:

25 November 2010 - 20 Juni 2011

Indonesië, Australië en New Zealand

Landen bezocht: