Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Järvi Vlugt - WaarBenJij.nu Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Järvi Vlugt - WaarBenJij.nu

Noosa

Door: Järvi de Vlugt

Blijf op de hoogte en volg Järvi

02 Maart 2011 | Australië, Noosa Heads

Hi allemaal!
Weer een update! Dat gaat toch helemaal de verkeerde kant op moeten jullie denken! Haha, grapje. Goeie was dat he?
Juist.
Ik ben momenteel in Noosa Heads, een klein stadje ongeveer 3 uur boven Brisbane. Ik was hierheen gekomen omdat ik hier 4 jaar geleden m'n eerste surfles heb gehad en ik wilde hier nog een keertje gewoon goed surfen. Maar dat wordt em niet. De voorspelling voor de golven zien er naar uit dat de golven zaterdag weer komen en dan ga ik terug naar Brisbane, dus dat is niet echt heel erg mooi. Vooral omdat er hier in Noosa niet heel erg veel te doen is. Het is echt een klein stadje, met een strand, maar dus geen golven.
Het vooruitzicht ziet er zo naar uit dat het zondag 10ft swell word, dat is echt massive, meer dan 3 meter hoge golven, maargoed dat ik er dan niet ben, hahah, dat is toch een beetje te eng.
Terwijl ik in Coolangatta was, heb ik vooral veel gesurfd. De golven waren daar goed, niet al te hoog, ze braken echt perfect. Het enige was alleen de achterlijk grote hoeveelheid mesnen in het water. Het is echt ongelovelijk! Voor elke golf gaan op zn minst 5 mensen tegelijk peddelen, terwijl er al meestal een iemand op zit! Echt ongelovelijk!
Anyhow, ik heb het in Cooly heel erg naar m'n zin gehad. In het hostel zaten voor het eerst eens een heel aantal surfers(voornameljik omdat er echt niks anders te doen is dan surfen). Dit was heel leuk, gezien ik de afgelopen tijd voornamelijk alleen in het water heb gelegen. Dit was een stuk gezelliger, gezellig kletsen, kleurtje krijgen en surfen! TOP!
Op vrijdag begonnen de kwalificaties voor de wildcard voor de Quiksilver en Roxy Pro surfwedstrijd. Het niveau van de surfers was echt heel erg hoog, niet zo vreemd natuurlijk, het zijn zo'n beetje te beste van de wereld.
Ik had die avond besloten om nog 2 nachten bij te boeken, zodat ik nog meer van de wedstrijd kon zien.
Ik heb die avond samen met Mike(usa) en Kabir(italie) gebbqd, met een aldi naast de deur kan je budget-bbq-en.
Op de zaterdag zijn we een hele tijd bij de surfwedstrijden geweest en hebben we een knap staaltje surfen gezien. Het was echt heel erg interessant om te zien, die mensen zijn ZO goed! Je ziet ze werkelijk vliegen! (zie foto's)
Zondag waren er echter geen golven, net zoals maandag. Heel erg jammer in zo'n stadje als Coolangatta, daar is werkelijk niks anders te doen.
Toen ik op maandag wegging uit Coolangatta was de bus een uur te laat. Heel erg jammer, omdat ik hierdoor niet de bus dezelfde dag naar Noosa kon nemen en moest ik een nacht in Brisbane overnachten.
In de bus kwam ik Anoeska weer tegen. Het is echt belachelijk, ik ben haar op mijn reis nu al 5x tegengekomen.
Ik was meegegaan naar het hostel dat zij had geboekt. We zijn toen in de avond nog eventjes in Brisbane rond gaan lopen, maar we begonnen ons allebei nogal ziek te voelen, dus gingen we allebei rond 8u naar bed. Heel erg jammer dat dronken Canadezen het nodig vinden om om 11u savonds lekker had gitaar te gaan spelen om je wakker te maken. De een bood de andere om die nederlander wakker te maken. Jammer is dat zeg. That makes me wanna go home even more!
In de bus naar Noosa kwam in Kabir tegen, die op weg was naar het vliegveld.
Ik ben nu dus in Noosa en ik blijf hier tot zaterdag en dan blijf ik nog voor 2 nachten in Brisbane waarna ik naar Nieuw Zeeland vlieg.
Annaliese, het meisje dat ik in Byron ben tegengekomen, heeft me haar huis voor de hele tijd dat ik in NZ ben aangeboden, dus dat bespaard me nog wat geld op accomodatie. YES!
Ik heb nog wat foto's geupload:
https://picasaweb.google.com/117269665905268912454/Australie?authkey=Gv1sRgCIaEjb37qPW9Rw#
Much love,
Jarvi

  • 02 Maart 2011 - 08:28

    Saimi:

    Waaaaaaaauw that's quite a BEARD!
    De enige troost is dat iedereen (apparantly, like you said!) in Meart een beard heeft!
    Vette foto's bro!
    x

  • 02 Maart 2011 - 16:16

    Robin:

    Wow Jarv XD. Idd wat een UNIT van een baard heb jij op je kin zitten, haha dat is weer eens wat anders dan de dons :Z. Maar botte foto van dat strand in de nacht gast, die vind je soms zo kant en klaar op ansichtkaarten ;)

    En hoezo 3 meter hoge golfen eng? NATUURLIJK kan jij dat ;) Sowieso dat jij dan ook zo lekker gaat vliegen :P.
    Jammer idd van die Canadezen, volgens mij hadden wij de Denen naast ons op wintersport de nodige nachtjes ook wakker gehouden XD. Heel arelaxt, snap dat je dan de stilte van je eigen bedje verlangt. Maar gast, haha, nog even een kleurtje pakken voordat je naar huis gaat? Nog ff en je bent zo zwart als die Kabir :P

    Veel plezier nog dude! En dan weer tot snel!
    Robin

  • 02 Maart 2011 - 16:32

    Mam:

    Leuk Jarvi weer een berichtje"en dit keer met foto's.
    Prachtig man.
    Het is jammer dat de golven er niet zijn in Noosa ,maar goed niks aan te doen.
    Je hebt het top geregeld met de accommodatie bij Anneliese .
    veel plezier nog in N.Zeeland.
    Kus

  • 02 Maart 2011 - 18:07

    José:

    leuk Jarvi, om weer een berichtje te lezen.
    En de foto's zijn echt mooi . Nog veel plezier in nieuw Zeeland en voor je het weet zit je weer hier.
    Genietennnnnnnnnnn!!!!!!!!!!!
    groetjes

  • 02 Maart 2011 - 19:56

    Pa:

    Hai Jarvi
    Tja dat baardje van je is toch ergens tussen biologisch dynamische spaghetti en zuurkool uit een potje maar het staat je wel moet ik zeggen.
    Noosa, jammer dat het een beetje saai is maar we hebben er wel mooie herinneringen aan nietwaar? Overigens is daar vlgs mij de gemiddelde leeftijd een jaar of 68.9 afgerond naar beneden.
    Kirra beach ziet er ook mooi uit, zeg.
    Als je Anneliese nog ziet biedt haar dan aan dat als ze keer in NL is we haar ook wat laten zien.
    gr
    popko

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Indonesië, Australië en New Zealand

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2011

New Zealand

02 Maart 2011

Noosa

23 Februari 2011

Byron Bay en Coolangatta

13 Februari 2011

WWOOF, Tweed Heads en Bananen`

03 Februari 2011

Crescent head
Järvi

Om maar eventjes nog niet met de universiteit te beginnen, vertrek ik op 25 november voor een maand naar Bali, Indonesië en vervolgens voor 6 maanden naar Australië om te werken en rond te reizen. Op 7 maart vlieg ik voor 3 weken naar New Zealand, waarna ik op 28 maart weer terugkom in Australië om de laatste paar maanden te werken. Hier kan je al mijn wilde verhalen lezen en ik hoop dat jullie ervan gaan genieten! Järvi

Actief sinds 27 Juli 2010
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 9236

Voorgaande reizen:

25 November 2010 - 20 Juni 2011

Indonesië, Australië en New Zealand

Landen bezocht: