Byron Bay en Coolangatta - Reisverslag uit Coolangatta, Australië van Järvi Vlugt - WaarBenJij.nu Byron Bay en Coolangatta - Reisverslag uit Coolangatta, Australië van Järvi Vlugt - WaarBenJij.nu

Byron Bay en Coolangatta

Door: Järvi de Vlugt

Blijf op de hoogte en volg Järvi

23 Februari 2011 | Australië, Coolangatta

Hallo allemaal,
ik ben momenteel in Coolangatta, een stadje waar ik tijdens het wwoofen een paar keer heb gesurfd.
Ik ben vanochtend uit Byron weggegaan met de bus en ben na ongeveer 2 uur aangekomen. De bus rijdt namelijk nogal om langs allerlei stadjes om mensen op te pikken en af te zetten. Dit kost nogal wat tijd, aangezien het maar ongeveer 70 km was.

Toen ik in Byron op de camping was aangekomen had ik voor 4 nachten geboekt, lekker in m'n tentje op de camping.
Ik kon makkelijk een plekje vinden, lekker m'n tentje opgezet, net voor het begon te regenen. Dus na een half uurtje was al m'n kleding alweer vochtig, echt heel erg fijn.
Maargoed, maakt allemaal niet uit, ik overleef het wel!
In het hostel kwam ik Anoeska weer tegen, een nederlandse vrouw die ik in Newcastle heb ontmoet en daarna in Port Macquarie en tijdens het kangaroocamping mee heb opgetrokken.
Dat was heel gezellig, want door haar leerde ik snel een grote groep mensen in het hostel kennen, wat heel fijn was. Het hostel waar ik daarvoor zat was nogal onpersoonlijk en iedereen was nogal met z'n eigen ding bezig.
We zijn een heel aantal keer met z'n allen naar het strand geweest en savonds op bij het strand gezeten tot diep in de nacht.
Ik ben in totaal tot 3x toe naar de vuurtoren gelopen, een keer alleen toen ik me in het eerste hostel verveelde en toen nog twee keer met verschillende mensen aangezien ik niet echt veel zin had om de hele dag in eht hostel te zitten. Het was een wandeling van ongeveer tweeeneenhalf uur, maar van bij de vuurtoren heb je een geweldig uitzicht. Ik heb vanaf hier een aantal dolfijnen gezien, manta-rays en een schildpad.
Tijdens het surfen heb ik een keer dolfijnen op 5 meter afstand gezien die meegingen zwemmen in de golven en uit de bovenkant sprongen. Supermooi gezicht om te zien!
Een andere keer zat ik op m'n surfboard en zag ik een fin uit het water omhoog komen. Ik schrok me echt kapot! Dus ik snel het water uit, was het gelukkig ook maar een dolfijn, hahaha! Alle andere surfers bleven ook gewoon in het water, ik had het kunnen weten, maar toch.
Op zaterdagavond hadden we een ravefeest in een steengroeve. Het was zo'n onwerkelijke omgeving. We kwamen aan met het busje van het hostel en we hoorden zachtjes muziek, maar we zagen niets. Toen we even door de bossen liepen zagen we ineens een klein podium staan en harde muziek. Het was echt een topfeest, de sfeer was echt top en ik vond de muziek echt onzettend geweldig.
Ik had nog geen zin om uit te checken, dus had ik voor 3 nachten bij geboekt.
De dagen erna waren echt heel gezellig. De groep bestond voornamelijk uit nederlanders, belgen, een nieuw zeelands meisje en een duitser.
Dat nieuw zeelandse meisje gaat mij wanneer ik naar nz ga, ophalen vanaf het vliegveld en me in auckland rondleiden. Echt superrelax om het van een local te horen.
Ik ben momenteel dus in Coolangatta, waar zaterdag surfwedstrijden beginnen. Ik wil het wel heel graag zien, maar ik weet niet of ik in het hostel kan blijven. Het is namelijk dan volboekt, en ik wil ook graag nog even naar Noosa toe. En als ik hier te lang blijf ben ik daar maar heel eventjes, ik moet het dus nog maar eventjes bedenken.
Ik zal proberen snel nog wat foto's te uploaden.
Much love,
Jarvi

  • 23 Februari 2011 - 10:34

    Iris:

    Aaah wat supertof dat feest! En de vuurtoren en dolfijnen klinken ook heel leuk. Veel plezier!

  • 23 Februari 2011 - 13:18

    Saimi:

    Nice verhaaltje weer!
    Wat super vet van die dolfijnen, lijkt me echt geweldig!
    Surfwedstrijden kan je eigenlijk niet missen of wel?
    Heb je btw gehoord over de aardbeving in Nieuw Zeeland, is op het zuider eiland (jij gaat alleen naar het noorder toch?) maar er is echt super veel verwoest en alles, super erg..
    Have fun nog ff en tot heeel snel!
    x

  • 23 Februari 2011 - 15:08

    Charlotte:

    Hey jarv!
    Wat super leuk en gezellig allemaal.
    Surfen met dolfijnen, tot diep in de nacht op het strand hangen en naar raveparties in een steengroeve.... klinkt echt als een droom!
    Ik ben heel benieuwd naar Nieuw-Zeeland. Leuk dat dat meisje je gaat rondleiden.
    xx

  • 23 Februari 2011 - 16:02

    Oma:

    Fijn om weer een verslag van je te lezen en om te horen dat je het nog goed naar je zin hebt. Het lijkt er op dat je bijna tijd te kort komt. Zjin je spullen weer gauw opgedroogd? Goed dat je zo'n fijne groep mensen ontmoet hebt en je je niet hoeft te vervelen. Kook je nu zelf je eten?
    Met het klimaat zou ik wel met je willen ruilen, het is hier koud met een gure wind. Nog heel veel plezier gewenst en de hartelijke groeten van Oma.

  • 23 Februari 2011 - 16:36

    Mam:

    Wat GEWELDIG .....surfen met dolfijnen als lijfwachten naast je ... en dan komt er een naast je zwemmen die jij aanzag voor een haai?
    Whaauw!
    Je wordt nog echt een feestbeest met die party's van je. Maar wel heel leuk.
    En hoe geweldig is het inderdaad dat het meisje uit NZ jou gaat rond leiden in Auckland. goed geregeld hoor.
    Ben echt jaloers op je mooie weer op dit moment sneeuwt het hier weer een beetje,dus neem die regenbuitjes maar voor lief.
    Geniet nog maar heel erg nog even en Australie ligt achter je.
    dikke kus

  • 26 Februari 2011 - 08:14

    Popko:

    Jarv
    dat zijn ervaringen die je je leven lang zult bijblijven, machtig man, genieten.
    Hier is het ook mooi, 4 graden en een motregen waar je in een paar minuten drijfnat van bent....
    gr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Coolangatta

Indonesië, Australië en New Zealand

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2011

New Zealand

02 Maart 2011

Noosa

23 Februari 2011

Byron Bay en Coolangatta

13 Februari 2011

WWOOF, Tweed Heads en Bananen`

03 Februari 2011

Crescent head
Järvi

Om maar eventjes nog niet met de universiteit te beginnen, vertrek ik op 25 november voor een maand naar Bali, Indonesië en vervolgens voor 6 maanden naar Australië om te werken en rond te reizen. Op 7 maart vlieg ik voor 3 weken naar New Zealand, waarna ik op 28 maart weer terugkom in Australië om de laatste paar maanden te werken. Hier kan je al mijn wilde verhalen lezen en ik hoop dat jullie ervan gaan genieten! Järvi

Actief sinds 27 Juli 2010
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 9239

Voorgaande reizen:

25 November 2010 - 20 Juni 2011

Indonesië, Australië en New Zealand

Landen bezocht: