Surfen en Scooteren - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Järvi Vlugt - WaarBenJij.nu Surfen en Scooteren - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Järvi Vlugt - WaarBenJij.nu

Surfen en Scooteren

Door: Järvi de Vlugt

Blijf op de hoogte en volg Järvi

30 November 2010 | Indonesië, Bali

Hallo allemaal!
Ik probeerde net wat foto's te uploaden, maar m'n camera maakt de foto's in een iets te groot formaat, waardoor ze groter zijn dan 4 mb en ze dus niet op m'n blog kunnen komen. Heel jammer. Maar ik probeer er wat op te vinden, alleen nu nog niet, want ik ga zo weer surfen.

Zondag: We gingen na wederom weer een stevig ontbijt van scrambled egg en toast surfen bij dezelfde plek als de dag ervoor. Ik dacht dat ik wel eventjes een iets korter board kon gebruiken. Was niet echt een succes, ik heb misschien 3 golven in de hele dag gepakt, waarvan er niet een goed voelde. Vandaag dus weer eventjes een grote nemen.
Ik ben weer heerlijk verbrand, hoewel ik me echt 3x per dag insmeer met waterresistente zonnebrandcreme. Maarja, niks aan te doen.
Gisteren, maandag, ging ik sochtends met Samir en Aleid (een braziliaanse australier en een nieuw zeelanders) een surfcheck doen bij Uluwatu, een bekende surfplek hier verder op. We gingen erheen op een scooter, ik achterop, scheuren door het heuvelige landschap hierzo. Ik vond het wel grappig, maar ook een beetje eng, haha.
Toen we terugkwamen op het kamp, was er geen surfles, aangezien de instructeurs vrij waren. Ik zou met het klasje meegaan, omdat ik alleen niet echt een strak plan vind, dus dat ging niet echt door.
Toen kwam Sally, een engelse vrouw, met het avontuurlijke idee om naar kuta te gaan. Met een scooter. Zij had er nog nooit op gereden en vroeg daarom of ik niet gezellig mee wilde. Na een korte twijfeling, dacht ik: Waarom ook niet?
Een indonesier van het kamp legde in het kort uit hoe het moest en off we went. Op mijn weg hierheen van het vliegveld zag ik hoe achterlijk het verkeer was, en begon ik al meer te twijfelen aan het plan. Maarja, dat moet je natuurlijk niet doen als je op een scooter zit, in dat drukke verkeer!
We hebben zo'n beetje de hele heenweg 25 km/u gereden, en hebben de weg maar aangevoel, en we kwamen nog uit in kuta ook! We wilden eerst langs een andere stad, Jimbaran, gaan, maar we zijn daar doorheen gereden zonder dat we het echt doorhadden.
Aangekomen in het superdrukke kuta, zijn we een beetje rond gaan lopen, over het strand en door de winkelstraatjes.
We hebben gelunched bij een supermooie binnentuin van een restaurant, was echt heerlijk.
Nadat ik nog een lang surfshirt had gekocht, m'n armen zijn onderhand kreeftkleur, zijn we naar de tempel van Uluwatu gereden. Er waren een hele hoop apen daar. De tempel was niet echt heel indrukwekkend, maar het was leuk om erheen te gaan.
Daarna zijn we weer teruggescootert naar het kamp. We waren zelf heel erg verbaast dat we het kamp zo makkelijk konden vinden, aangezien alle weggetjes, bochten en paadjes hetzelfde eruit zien.
Toen we eenmaal teruggekomen zijn op het kamp gingen we zitten en kwamen we erachter dat we echt heel risky bezig zijn geweest en het waarschijnlijk nooit meer doen, hahaha!
Ik ga over een kwartiertje weer weg voor om te surfen, ik heb er zin in!
Groetjes,
Jarvi

  • 30 November 2010 - 08:00

    Saimi:

    Haha, ik las de titel en dacht, jerf gaat mama NU een hartverzakking bezorgen! Toen dacht ik, het valt mee, je ging alleen achterop, maar nee! Haha! VET dat je het gedaan hebt, het hoort erbij zeggen ze! Maar I gotta say, een beetje dare devilish is het wel!

    Have fun in the sun (letterlijk!) maar pas op met verbranden! Doet het niet heeeel erg pijn?

    X

  • 01 December 2010 - 09:46

    Oma:

    Hoy, Jarvi. Ik heb met veel plezier je reisverslag een paar keer gelezen.Wat opvalt is de hitte, geen wonder dat je verbrand bent en toch maar blijven smeren. Het is maar goed dat ik niet geweten heb van je scooterrijden dan had ik me grote zorgen gemaakt. Is het een mooi eiland? Denk maar eens aan ons: het is behoorlijk koud, het vriest en er staat een harde gure wind. Morgen wordt er sneeuw verwacht. Ik zie uit naar je volgende bericht. Groeten, Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Indonesië, Australië en New Zealand

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2011

New Zealand

02 Maart 2011

Noosa

23 Februari 2011

Byron Bay en Coolangatta

13 Februari 2011

WWOOF, Tweed Heads en Bananen`

03 Februari 2011

Crescent head
Järvi

Om maar eventjes nog niet met de universiteit te beginnen, vertrek ik op 25 november voor een maand naar Bali, Indonesië en vervolgens voor 6 maanden naar Australië om te werken en rond te reizen. Op 7 maart vlieg ik voor 3 weken naar New Zealand, waarna ik op 28 maart weer terugkom in Australië om de laatste paar maanden te werken. Hier kan je al mijn wilde verhalen lezen en ik hoop dat jullie ervan gaan genieten! Järvi

Actief sinds 27 Juli 2010
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 9251

Voorgaande reizen:

25 November 2010 - 20 Juni 2011

Indonesië, Australië en New Zealand

Landen bezocht: