Bali. - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Järvi Vlugt - WaarBenJij.nu Bali. - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Järvi Vlugt - WaarBenJij.nu

Bali.

Door: Järvi de Vlugt

Blijf op de hoogte en volg Järvi

27 November 2010 | Indonesië, Bali

Hallo allemaal!
Ten allereerste, als jullie automatisch een berichtje willen ontvangen, moet je je emailadres invullen in de balk aan de zijkant van deze pagina.

Gisteren ging ik om half 5 vliegen, nadat ik dus 8 uur had gewacht. Eindelijk ingechecked, moest ik visa en douane formulieren invullen. Heel ingewikkeld allemaal. Daarna ging ik het vliegtuig in. Het was maar 2 uur vliegen, maar voelde echt als een eeuwigheid, aangezien ik zo moe was, maar elke keer als ik m'n ogen dichtdeed supermisselijk werd. Heel jammer allemaal. Maargoed, ik kwam daar dus aan. MOet je eerst in de rij staan om voor je visum te betalen, dan moet je in de rij staan om je visum te ontvangen... Heel handig dus. Maargoed, dat ging allemaal prima!
Met al m'n baggage naar buiten, zoeken op alle bordjes of ik ergens ertussen stond. Niet dus... Heel jammer.
Ik loop naar de zijkant, en hoor alleen maar: Taxi? Taxi mate? Where you go? I bring you!
Goed, ik wilde dus eventjes bellen. Geen bereik... Grr! Dus maar even rondlopen, op zoek naaar een payphone. Was er niet... Maar ik kreeg een smsje, DUS BEREIK! Joepie! Snel die gast gebeld, was hij sochtends al geweest. Had ik dus de tijd ingevuld voor pickup, zonder pm erachter te zetten. Heel jammer. Dus toen maar in de rij voor een taxi!
Een gast: Want taxi? Oh! That is far. 300000 rupiah! Maar dat is echt 3x wat je ervoor hoeft te betalen, dus ik in de rij staan voor een taxiservice met fixed prices. Betaalde ik dus maar 115000 rupiah, ongeveer 12 euro.
In de taxi in bali is echt ENG! Overal scooters, overal auto's, overal getoeter, nog meer scooters. En ohja, nog meer scooters! Je wordt er knettergek van, vooral als je chauffeur maar met een hand rijdt en toetert. Goed, ik kwam dus aan na een lange rit van 45 minuten, nog 2x gebeld, aangezien het onvindbaar was. Maarja, dus wel gevonden.
Ik kwam aan, in een fleecevest, overhemd, en lange spijkerbroek. Ik hield ht niet meer!
Ingechecked, iederen kon engels, GEWELDIG! Na een snelle uitleg van waar alles zat en een internetkaart te hebbbn gekocht, ging ik douchen. Daarna nog een kwartiertje met iedereen kennis gemaakt en gaan douchen. Er zitten hier mensen vanuit overal! Een paar duitse meisjes, australiers, braziliaan, fransen, vanalles!
Maargoed, ik ga over een uurtje naar het strand voor m'n eerste surf van m'n trip! Ik heb er ontzettend veel zin in!
I'll keep you all posted!
Groetjes,

Jarvi

  • 27 November 2010 - 07:14

    Mam En Pap:

    Whaaauuhhhhhh,leuk om zo je eerste berichten te lezen.Wij zijn blij dat je er veilig bent en dat is gezien de scooters en auto's,getoeter en rijden op bali misschien wel bijzonder. Toch maar geen eigen auto/scooter huren??????
    Dikke kus

  • 27 November 2010 - 09:17

    Saimi:

    Glerruf, you made it! Wat er kriem dat er niemand was! Chill, maar nie heus!

    Maar ff he, JE KOFFER IS ER! Lucky basterd!

    Heel veel plezier en keep us posted!

    X

  • 27 November 2010 - 09:22

    Alex:

    He Jarvi - te gek om te lezen hoe het allemaal zo gaat tot nu toe. Geniet lekker van Bali en laat ze zien hoe je surft!!

  • 27 November 2010 - 10:17

    Woutert:

    Nou, best goed gegaan toch allemaal? Soekses met surfen!

  • 30 November 2010 - 09:50

    Robin:

    Haha wat een Ruslandtaferelen met die rijen:Z. Ik zie het echt al voor me, had je ook zo'n moeilijk lelijke trol en mocht je ook niet lachen in die rij?:P

    Maar naast dat moeilijk chill dat je zo snel bereik hebt! Voor je langere verblijven zou ik echt een telefoonkaart fixxen van dat land! Kost niet duur!:P Maar regelt veel gratis geld:P.

    En in ieder geval beter dat je baggage daar iets beter geregeld was dan in Rusland XD yooo dat was daar nog arelaxter geweest XD.

    Weet je wat je moet doen Jarv? Je moet daar een auto regelen! Haha kan je zelf rijden XD Ik hoor Lau al naast je zitten:Z

    En wat chill dat je nu al mensen hebt ontmoet! Hopen dat ze een beetje chille surfduders zijn!

    Veel plezier ouwe!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Indonesië, Australië en New Zealand

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2011

New Zealand

02 Maart 2011

Noosa

23 Februari 2011

Byron Bay en Coolangatta

13 Februari 2011

WWOOF, Tweed Heads en Bananen`

03 Februari 2011

Crescent head
Järvi

Om maar eventjes nog niet met de universiteit te beginnen, vertrek ik op 25 november voor een maand naar Bali, Indonesië en vervolgens voor 6 maanden naar Australië om te werken en rond te reizen. Op 7 maart vlieg ik voor 3 weken naar New Zealand, waarna ik op 28 maart weer terugkom in Australië om de laatste paar maanden te werken. Hier kan je al mijn wilde verhalen lezen en ik hoop dat jullie ervan gaan genieten! Järvi

Actief sinds 27 Juli 2010
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 9249

Voorgaande reizen:

25 November 2010 - 20 Juni 2011

Indonesië, Australië en New Zealand

Landen bezocht: