Bounty Eiland - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Järvi Vlugt - WaarBenJij.nu Bounty Eiland - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Järvi Vlugt - WaarBenJij.nu

Bounty Eiland

Door: Järvi de Vlugt

Blijf op de hoogte en volg Järvi

09 December 2010 | Indonesië, Gili Trawangan

Hallo allemaal!
Sinds de laatste update heb ik nog een aantal dagen gesurfd op Bali. Iedereen ging zo'n beetje weg, maar gelukkig kwamen er allemaal aardige mensen voor in de plaats.
Ik ben gisteren samen met Haakon, een noorse jongen die ook op het surfkamp verbleef naar de gili eilanden gegaan. De gili eilanden zijn drie eilanden voor de kust van Lombok. Het zijn bounty eilanden, witte stranden, lichtblauw water, koraal overal waar je kijkt.
De reis ernaartoe ging prima. We moesten om 5u opstaan om voor al het verkeer door Kuta te gaan en vervolgens naar klein haventje te gaan. Hier was het bedrijf dat ons in 2 uur naar de Gili's zou varen.
Het weer was prima, de zee was een klein beetje ruig, golven hier en daar, maar het verliep allemaal voorspoedig. Na 2 stops, op lombok en Nusa Lembangan, een klein eilandje voor de kust van bali kwamen we aan het op het eilandje. Er is maar een dorpje, waar zo'n beetje ieder hotel/cafe/losmen/bar zit. Als je door dit dorpje loopt met je rugzak wil iedereen je een kamer aansmeren. We hadden een goede gevodnen in onze lonely planet. Maar toen we daar aankwamen was het echt een craphole, afgeblakerde verf, vage mensenn, dus we hebben er maar een nachtje geslapen. Haakon wilde graag een duikcursus doen, maar ik zag dat niet helemaal zitten. Na nog een paar uurtjes hebben gewandeld en gelegen op de perfecte witte stranden kwamen we erachter dat er eigenlijk echt heel erg weinig te doen is op dit o zo mooie strand. Ik heb besloten toch maar mee te gaan duiken.
Vanochtend heb ik dus voor de eerste keer van m'n leven gedoken. Het was een hele belevenis, eerst een video kijken op een tv, daarna nog meer instructies van de instructeur en daarna in het zwembad oefenen. Ik dacht dat ik het heel erg eng zou gaan vinden, maar dat viel gelukkig heel erg mee.
Na een half uurtje te hebben rondgebadderd zijn we met een bootje, genaamd Louise (daarom ging het goed!), naar het rif gegaan. We hebben toen een half uur lang rondgezwommen. Hoewel het bewolkt was, waren de kleuren fenomenaal. Ik voelde me net in Finding Nemo.
Na deze geweldige ervaring zijn we op een paardenkar(ze hebben geen auto's op dit eiland) naar strandbungelows gegaan, op het noordelijkste puntje van het eiland. Hoewel deze plek 3x zo duur is dan de vorige plek, is het alsnog maar 20 euro per nacht in een supermooie bungelow.
We hebben voor 2 dagen ook gelijk fietsen gehuurd, dus we gaan de komende dagen rondcruisen, tot dat de dag voorbij is.
We gaan over twee dagen met de boot over naar lombok en dan met een taxi of shuttlebusje naar het zuiden, een stadje ookal Kuta genaamd. We hopen hier nog een beetje te kunnen surfen, waarna m'n mattie op de 16e terugvliegt naar Noorwegen. Ik blijf dan nog wat daagjes rondhangen op Bali en dan zie ik eindelijk mijn ouders en vriendinnetje weer!
Dit was het voor nu!
Ik probeer snel nog foto's up te loaden, maar het internet is hier heel sloom dus dat wordt waarschijnlijk pas weer in Australie.
Ciao!
Jarvi

  • 09 December 2010 - 09:10

    Saimi:

    Wauw cool dat duiken!

    Toevallig dat de boot Louise heette!

    Viel spass nog ff op die eilanden!

    X

  • 09 December 2010 - 10:41

    Oma:

    Hallo Jarvi.
    Ik heb net je reisverslag gelezen en met heel veel belangstelling, want het is een totaal andere wereld waarin jij nu leeft. Ten eerste al de temperatuur (het is hier echt winter met sneeuw en gladde wegen), de prachtige natuur en ook de prijzen (heel belangrijk). De mooie foto's geven ook een indruk van de omgeving en het is natuurlijk ook heel leuk om in een kamp te zijn met allemaal jonge mensen. En al met al heel avontuurlijk. Wat zal dat later bitter tegenvallen als je gaat studeren. Wat gemeen van me om je daar aan te herinneren hè? Maar ik gun het je van harte hoor en geniet er maar van. Het reisverslag van je moeder is al even bizonder, ik ga ze zo ook antwoorden. Neem voor mijn rekening nog maar een glaasje cocosmelk, heel gezond! Heel veel plezier gewenst en ik zie weer uit naar het volgende verslag. Hartelijke groeten, Oma.

  • 09 December 2010 - 12:03

    Louise:

    Dat kán natuurlijk geen toeval zijn, dat je bootje zo heette! Ik ben wel een beetje jaloers op dat duiken hoor! Ben blij dat alles goed is gegaan :) Kusjes!!

  • 13 December 2010 - 05:25

    Paula & Popko:

    Tjonge jonge dat je dat nog mag meemaken, duiken! Klinkt allemaal heel mooi wat je doet, nooit eng met vreemde mensen of zo?
    Wij zitten nu tussen Cape Naturaliste en Cape Leeuwin, gister in een cave geweest vandaag in een winery, buiten seizoen, dus allemaal lekker rustig een beetje te rustig. Staan we net op een strand, links 2 kilometer, 2 mensen. Rechts 3 mensen en een Aussie gaat het strand af, zegt it going to get congestigated, I'm leaving. Kijk zo kan je het ook zien!
    Nu zijn we in Dunsborough, schijnt het Renesse van Soutwest te zijn, alle examen klanten gaan hier feesten, ben benieuwd.
    gr, kus, kijk ernaar uit om bij te praten,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Gili Trawangan

Indonesië, Australië en New Zealand

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2011

New Zealand

02 Maart 2011

Noosa

23 Februari 2011

Byron Bay en Coolangatta

13 Februari 2011

WWOOF, Tweed Heads en Bananen`

03 Februari 2011

Crescent head
Järvi

Om maar eventjes nog niet met de universiteit te beginnen, vertrek ik op 25 november voor een maand naar Bali, Indonesië en vervolgens voor 6 maanden naar Australië om te werken en rond te reizen. Op 7 maart vlieg ik voor 3 weken naar New Zealand, waarna ik op 28 maart weer terugkom in Australië om de laatste paar maanden te werken. Hier kan je al mijn wilde verhalen lezen en ik hoop dat jullie ervan gaan genieten! Järvi

Actief sinds 27 Juli 2010
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 9248

Voorgaande reizen:

25 November 2010 - 20 Juni 2011

Indonesië, Australië en New Zealand

Landen bezocht: