Kuta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Järvi Vlugt - WaarBenJij.nu Kuta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Järvi Vlugt - WaarBenJij.nu

Kuta

Door: Järvi de Vlugt

Blijf op de hoogte en volg Järvi

11 December 2010 | Indonesië, Batavia

Hallo allemaal.
Vanochtend zijn m'n noorse makker en ik om 8u met de boot van Gili Trawangan vertrokkn. Het duurde maar een uurtje om over te gaan, waarna we nog en half uurtje moesten wachten op onze busreis naar het zuiden. We moesten eerst met een busje naar de hoofdstad van Lombok, mataram, rijden, waarna we met een jeep naar onze bestemming werden gebracht. We hadden meteen bij hetzelfde bedrijf een ticket terug naar bali geregeld, met een open einddatum, aangezien we niet wisten wanneer we terug wilden gaan.
Toen we aankwamen in kuta, hadden we wederom op het advies van de lonely planet een craphotel uitgekozen. De kamer is nogal crappy, net zoals bij het hotel in de gili's. Alleen koude douche, het water uit de kraan stinkt heel erg, en de doorspoelknop op de wc zit los.
Nou goed. We gingen eerst maar even lunchen. De warung was nogal klein, met veel straathonden en weinig keuze uit eten. Nadat we waren uitgegeten (de witte rijst opgegeten, de koude vjeze groente laten liggen), gingen we rondscooteren. Dat was de bedoeling. Nadat we de scooter kregen begon het te hozen en dat bleef een uur lang doorgaan. Goed, film gekeken in het hotel, daarna rondgescooterd. Alles surfspots waren minstens 300 meter van het strand, dus of je moest ontzettend ver peddelen of je meost een visser betalen om je over te zetten.
Daarnaast waren alle boards van alle 3 de verhuurbedrijven nogal gehavend. Oude boards, veel butsen, de meeste waren al eens doormiddengebroken en weer aanelkaar gelijmd.
Daarnaast zijn er momenteel 10 toeristen in het dorp, met tweekeer zoveel mensen die ons iets willen verkopen. Je bent dus de hele dag mensen van je af aan het wuiven, omdat je geen troep wilt kopen.
Na heel lang overwegen (NOT) hebben we meteen het taxibedrijf maar weer gebeld, dat ze ons morgen om 9u weer op komen halen om weer naar bali te gaan.
Dat wordt een lange reis: eerst anderhalf uur met de taxi, dan 5u met de ferry en dan nog eens 3u met de auto naar Kuta op bali.
Het was een kort, maar ontzettend onnodig bezoek aan Kuta, Lombok.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben morgen weer weg te gaan.
Ciao!
Jarvi

• 11 December 2010 - 13:43

Saimi:

Jammer dat Lombok zo tegenviel! Was even in de war,want er zijn blijkbaar Kuta's op Bali en op Lombok?! Wat ingewikkeld, haha.. Ik ga je straks nog ff mailen! X

• 11 December 2010 - 14:12

Wouter:

Keep it positive: Het is daar zo'n 30 graden warmer dan hier.

• 13 December 2010 - 05:35

Paula Popko:

Tja soms zit het mee soms zit het tegen. In ieder geval blij dat het allemaal goed gaat met de boot en taxi, ik heb niet het idee dat ze top of safety zijn. Wij zitten hier nu in Dunsborough te internetten, koel onder de airco en een soort muziek die ik niet kan plaatsen maar wel weer goed klint,
    gr

• 17 December 2010 - 09:27

Oma. :

Ik heb even een paar dagen niet op de comp. gekeken, ik had het druk met van alles en nog wat, maar nu toch vanmorgen je verslag van Kuta gelezen. Wat een flop en zonde van de tijd en de kosten. De reis terug is wel anders dan de heenreis hè? En nu op naar het volgende verslag.

• 23 December 2010 - 20:07

Joop En Rikie:

Järvi fijn dat met jou alles goed gaat.Wij wensen jou, je vriendin Papa Mama en de familie in Australië hele fijne kerstdagen samen.Ook voor de thuisblijvers Saimi Sjors en Stefan fijne kerstdagen gewenst.

Gr. Ome Joop en tante Rikie

WWOOF, Tweed Heads en Bananen`

03 Februari 2011

Crescent head
Järvi

Om maar eventjes nog niet met de universiteit te beginnen, vertrek ik op 25 november voor een maand naar Bali, Indonesië en vervolgens voor 6 maanden naar Australië om te werken en rond te reizen. Op 7 maart vlieg ik voor 3 weken naar New Zealand, waarna ik op 28 maart weer terugkom in Australië om de laatste paar maanden te werken. Hier kan je al mijn wilde verhalen lezen en ik hoop dat jullie ervan gaan genieten! Järvi

Actief sinds 27 Juli 2010