Kerst in Australie - Reisverslag uit Geelong, Australië van Järvi Vlugt - WaarBenJij.nu Kerst in Australie - Reisverslag uit Geelong, Australië van Järvi Vlugt - WaarBenJij.nu

Kerst in Australie

Door: Järvi de Vlugt

Blijf op de hoogte en volg Järvi

25 December 2010 | Australië, Geelong

Hallo allemaal,

ten eerste, hele fijne kerst allemaal! Het is hier niet echt zonnig, maar wel warmer dan waar dan ook in nederland.
Ik ben ondertussen alweer een paar daagjes in Australie, gezellig met m'n vriendinnetje, ouders en familie.
Ik zal even verder gaan waar ik was gebleven.
De reis terug naar Bali ging prima, ookal duurde het echt veel te lang. In de bus naar de boot, ontmoette we een Zweedse jongen, waarmee we uiteindelijk in kuta hadden afgesproken en ook een bungalow mee hadden gedeeld. Hij had heel erg mooie verhalen over het surfen op Lombok, we waren toen wel een beetje teleurgesteld dat we niet hadden gesurfd.
De boottocht duurde ongeveer 5u, waar iedereen heel erg op elkaar was gepakt en dus niet echt fijn. Het was echter niet al te erg, gelukkig deed m'n iPod het toen nog. Met de bus vanaf de haven naar Kuta duurde ook nog een 2 uur, toen we aankwamen was het alweer donker. We hadden niet echt snel ons hotel gevonden, aangezien we met die zweedse jongen bij een hotel hadden afgesproken, wat we niet konden vinden. Die zweed had met een andere maatschappij de overtocht geboekt, dus zat ook in een ander busje naar Kuta toe. Maargoed, na een uurtje hadden we een hotel geboekt en ingetrokken.
De dagen erna gingen we nog surfen op het strand in kuta en het rif voor de luchthaven. De eeste keer met een gammel vissersbootje een kilometer uit de kust gevaren, hij zou ons anderhalf uur later welweer ophalen. Bestwel eng, zo ver van de kant af, gelukkig waren de golven niet al te bruut, eigenlijk nogal slecht, dus we hebben het overleefd. En de visser had ons nog opgehaald ook.
De dag erna ging de zweed weer naar Zweden. Hakon en ik gingen nog twee dagen met scooters en surfplanken erop uit, maar na op een dag ongeveer 100 km te hebben gescooterd en alleen maar shitty golven te hebben gevonden stopten we daar maar mee.
De noor ging daarna ook weer naar huis.
Ik ging weer terug naar het surfcamp waar m'n indo-trip was begonnen.
Het was wederom heel erg leuk, ik heb veel gelachen en heerlijk gesurfd. Na een stuk of 2 hang-five's, een mini-barrel en dozens of andere heerlijke golven ging mijn vlucht naar Australie op maandag de 20ste. Het ging allemaal prima, in het vliegtuig van Bali naar Sydney had ik 2 stoelen voor mezelf. De klinkt heerlijk, maar met mijn lange lijf pas ik op geen enkele manier relax op die twee stoeltjes. Maargoed, de vlucht was maar 5u en dus wel te overleven.
Ik had maar anderhalf uur overstaptijd in Sydney, dat is in principe genoeg, maar ik moest nog door customs, paspoortcontrole en m'n tas inchecken voor m'n connecting flight. Daardoor had ik dus m'n vlucht naar melbourne gemist, maar aangezien ik met qantas vloog en die ongeveer 20 vluchten tussen sydney en melbourne per dag hebben, kon ik met de vlucht een uur later gewoon mee. Had ik tenminste nog wat tijd.
Op het vliegveld in Melbourne stonden Louise en m'n moeder me op te wachten, m'n vader was ergens aan eht rondlopen, dus die kwam een paar minuten later pas. Ik vond het heel erg fijn om ze weer te zien!
Gisteren en eerdergisteren zijn we met z'n 8en naar Phillip Island geweest, een eilandje op 3 uur rijden vanaf Geelong. Hier komen met zonsondergang honderden 30cm grote pinguins de zee uit, het strand over naar de duinen om naar hun holletje te gaan. Het was supervet om te zien, ookal waren die pinguins mini en zaten we 100m verweg. Op de weg terug zagen we depinguins in de duinen rondlopen, op maar een meter afstand ofzo. Heel erg grappig om ze te zien.
Vanochtend hebben we kerstcadeautjes uitgepakt en we gaan zometeen naar een plek om kangoeroes te zien en misschien ga ik nog wel eventjes op het wereldberoemde bells beach surfen, hoewel het water hier echt vriest.
Louise en ik gaan dinsdag met de bus van Melbourne naar Canberra en twee dagen later door naar Sydney voor New Years eve. Dus let goed op op tv bij het vuurwerk of je ons nog ziet!

Ik zal proberen binnenkort nog wat foto's te uploaden.

Groetjes,
Jarvi

  • 25 December 2010 - 16:58

    Ineke:

    Hallo Jarvi en de rest van de hele familie daar in Australië.
    Wij wensen jullie ook een fijne kerst van uit het witte Broekland.Het is hier op het moment elke ochtend sneeuw ruimen en de wegen zitten vol met stuif sneeuw een echte witte kerst.Jarvi wij blijven je volgen ,veel plezier nog en geniet er van.
    Groetjes Ineke en de rest van de familie Duteweert.

  • 27 December 2010 - 17:52

    José:

    Hoiiii Jarvi, zo te horen heb je het prima naar je zin.
    Gelukkig maar. Veel plezier samen met Louise in Canberra voor dat je het weet gaat ze weer terug.Wij wensen jullie alvast een heel goed begin van 2011.En ik zal kijken of we jullie ergens kunnen spotten.
    groetjes uit apeldoorn.

  • 29 December 2010 - 15:01

    Oma:

    Lieve Jarvi. Leuk om je laatste verslag weer te lezen. Je hebt wel enorm veel meegemaakt. Erge leuke dingen voeren de boventoon, maar soms wat teleurstellende. En nu zit je al weer in Canberra met Louise en je zal ook wel heel erg genoten hebben met de hele familie in Geelong. Even zelf niks hoeven te regelen of voor je natje en droogje te zorgen. Wordt het ook iets warmer nu je wat noordelijker bent?
    Toch wel fijn om regelmatig iets van je horen, zodat we je niet uit het oog verliezen. Geniet maar heel erg met de dagen met Louise. Verlang je nu zelf ook niet weer naar huis?
    Je vader en moeder komen nu ook al weer gauw thuis, wat ik toch wel weer fijn vind, al heb ik ook heerlijke dagen gehad in Driebergen. Ik wens jullie een geweldige jaarwisseling met prachtig vuurwerk in Sydney en natuurlijk een gezond en avontuurlijk 2011. Ben benieuwd naar je nieuwe verhalen! Hartelijke groeten, Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Geelong

Indonesië, Australië en New Zealand

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2011

New Zealand

02 Maart 2011

Noosa

23 Februari 2011

Byron Bay en Coolangatta

13 Februari 2011

WWOOF, Tweed Heads en Bananen`

03 Februari 2011

Crescent head
Järvi

Om maar eventjes nog niet met de universiteit te beginnen, vertrek ik op 25 november voor een maand naar Bali, Indonesië en vervolgens voor 6 maanden naar Australië om te werken en rond te reizen. Op 7 maart vlieg ik voor 3 weken naar New Zealand, waarna ik op 28 maart weer terugkom in Australië om de laatste paar maanden te werken. Hier kan je al mijn wilde verhalen lezen en ik hoop dat jullie ervan gaan genieten! Järvi

Actief sinds 27 Juli 2010
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 9248

Voorgaande reizen:

25 November 2010 - 20 Juni 2011

Indonesië, Australië en New Zealand

Landen bezocht: