Gelukkig nieuwjaar! - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Järvi Vlugt - WaarBenJij.nu Gelukkig nieuwjaar! - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Järvi Vlugt - WaarBenJij.nu

Gelukkig nieuwjaar!

Door: Järvi de Vlugt

Blijf op de hoogte en volg Järvi

04 Januari 2011 | Australië, Newcastle

Hallo allemaal!
Ik wil als eerste iedereen een heel gelukkig nieuwjaar wensen!
Daarnaast is dit toetsenbord nogal irritant, dus als m'n woorden aan elkaar zitten of niet kloppen, komt dat doordat ik te lui ben om het de hele tijd te verbeteren.
Ik ben momenteel samenmet Louise in de stad Newcastle, ongeveer 100 km boven Sydney. Wezijn hier vanmiddag aangekomen van een treinreis waarvan we dachten datie een uur zou duren en uiteindelijk duurdehet 3 uur. Dat is wel een beetje jammer, maar we hebben het overleefd. Deze stad is zover we hetin een paar uurtje hebben gezien heel leuk, maar dat zien we morgen wel verder.
We zijn nadat we uit melbourne zijn weggegaan eerst 4 dagen in Canberra geweest. De busrit erheen duurde 9u, maar dat was eigenlijk zo voorbij. We zaten in eenhotel, opongeveer 20 minuten lopenv anhet centrum af. Het hotel prima, hetcentrum was ookwel leuk, alleenw aseen groot gedeelte van de winkels gesloten door de vakantie tussen kerst en oud en nieuw. Het was in de stad ook niet heel erg druk, net zoals de lonely planet alhad aangegeven. Veelmensen vinden het daarom echt heel erg saai enwillen erzo snel mogelijk weg. Ik vond dat een klein beetje zo, maar Louise vond het een heel erg leuke stad. Daarna zijn we op oudjaarsdag met de bus naar Sydney gegaan. Eerst met de bus totin sydney en daarna met de tein naar de camping waar we zouden blijven.
De tentwaarin we sliepen waseigenlijk een beetje te klein voo ons tweeen en een hoop bagage, maar het was ook welweer knus.
We gingen om half 5 naar het centrum toe, waar we in het parkje onder de brug hebben gewacht. We hadden vanaf ons plekje een prachtig uitzicht over downtown sydney, the opera house en de brug.
Om9u begon een deel van het vuurwerk. Dit was echtheel prachtig, maar we wisten niet of er om 12u ook nog vuurwerk zou komen of dat iedereen eigenlijk welweg zou gaan. Maar doordat hetnog bestwel druk bleef in het park besloten weook maarom te blijven.
Het vuurwerk om 12u was nog veel mooier danom 9u, jullie zullen het waarschijnlijk welweer op tv hebben gezien, maar in hetecht washet VEEL MOOIER! HA!
Op de weg terug was jhet echt superdepuperdruk. We kondenniet naar hetdichtstbijzijnde treinstation,omdat iedereen die daar stond gewoon stilstond om het perron op tem;ogen. Dus besloten we om door te lopen naar het volgende station. Daar was het zo'n beetje even duk, dus het had neit zo heel erg veel zin,. Maar we konden gelukkig wel met de trein mee, hoewelwe wel een beetje op sardientjes leken, zo vol zat de trein.
De dagen daarna hebben we samen het centrum van sydney ontdekt en eindeloos rondgelopen.
We blijven nu 2 nachten in Newcastle, waarna we nog 2 nachten naar de blue mountains gaan. Dan blijven we nog 2 nachtjes in Sydney en dan gaat Louise helaas alweer naar huis (dat had ze gedacht, ik ga dr ticket verstoppen, hihi).
Ik zal volgende week nog weleen keerjte foto's of een verhaaltje uploaden.
Ciao!
Jarvi

  • 04 Januari 2011 - 09:51

    Oma:

    'k Heb weer met veel plezier je reisverslag gelezen en wederzijds wens ik jullie ook een goed en voorspoedig 2011. Het zet in ieder geval al weer goed in met een hele mooie vakantie in Australie. De reizen met openbare vervooermiddelen duren wel lang he, maar ja, aan de andere kant zijn het ook grote afstanden. Wij hebben iets van het vuurwerk op de t.v. gezien en om daar in het echt bij te zijn is natuurlijk heel leuk. Wat goed dat jullie ook naar de Blue Mountains gaan, het is daar zo prachtig en je kunt daar heel veel wandelen en ook afdalen in de kloof (wat ik niet gedaan heb, maar Alex, Cora en de kids wel). Nog heel veel vakantieplezier gewenst en het lijkt me een goed idee om L. haar ticket te verstoppen!!! Hartelijke groeten, Oma.

  • 04 Januari 2011 - 09:56

    Iris:

    Ah super leuk verhaal weer!
    Ik weet niet of jullie tsz hadden gelezen, ik wens
    jullie ook een gelukkig nieuwjaar!
    En ik ben jaloers op het vuurwerk dat jullie
    hebben gezien.
    Veel plezier nog =)


  • 04 Januari 2011 - 13:42

    José:

    Ook een heel gelukkig en gezond 2011 voor jou en Louise.
    Weer leuk om te lezen wat je allemaal beleefd hebt. Voor een paar uurtjes
    meer of minder in de trein of bus draai jij je hand niet meer om zo te lezen.
    Veel plezier nog Voor Louise een goeie reis terug naar Nederland.

  • 04 Januari 2011 - 19:48

    Mam:

    Heey Jarvi
    Leuk om je verhaal te lezen,ik was wel erg benieuwd hoe je het in Sydney hebt gehad met oud en nieuw. Ik had nooit verwacht dat je op tijd met nog een goede plek bij de Brug zou zijn. Wij hadden nl. gelezen op internet dat er z'n slordige anderhalf miljoen mensen waren.
    Maar het is je toch gelukt!!!
    Geniet nog even van Newcastle en de Bleu Mountains samen met Louise,voor je het weet zit zij weer in het vliegtuig. Veel liefs

  • 04 Januari 2011 - 20:49

    Popko:

    Jarvi en Louise,
    Gelukkig maar dat je met die niet-zo-dichte tent niet in Queensland zit, daar regent het nog veel meer.
    Toch een hele belevenis om oud en nieuw in Sydney mee te maken, niet waar. Bij ons was het wat minder romantisch: we zaten op luchthaven Kuala Lumpur, daar deden ze er niks aan.
    Leuk om te zien dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    gr
    popko

  • 07 Januari 2011 - 20:15

    Anke :

    Hey Jarvi (en Louise),

    nog een gelukkig nieuwjaar. Ik weet dat
    je dat nu eigenlijk niet meer mag zeggen,
    maar speciaal voor jullie maak ik een uitzondering.
    Ik ben zo jaloers op jullie! Ik heb het nu super druk
    met school, terwijl jullie lekker in het warme (!) australie
    zitten!!!
    Heel veel plezier nog, en geniet van de tijd die jullie
    nog samen kunnen doorbrengen daar!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Newcastle

Indonesië, Australië en New Zealand

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2011

New Zealand

02 Maart 2011

Noosa

23 Februari 2011

Byron Bay en Coolangatta

13 Februari 2011

WWOOF, Tweed Heads en Bananen`

03 Februari 2011

Crescent head
Järvi

Om maar eventjes nog niet met de universiteit te beginnen, vertrek ik op 25 november voor een maand naar Bali, Indonesië en vervolgens voor 6 maanden naar Australië om te werken en rond te reizen. Op 7 maart vlieg ik voor 3 weken naar New Zealand, waarna ik op 28 maart weer terugkom in Australië om de laatste paar maanden te werken. Hier kan je al mijn wilde verhalen lezen en ik hoop dat jullie ervan gaan genieten! Järvi

Actief sinds 27 Juli 2010
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 9245

Voorgaande reizen:

25 November 2010 - 20 Juni 2011

Indonesië, Australië en New Zealand

Landen bezocht: