Het avontuur begint - Reisverslag uit Bondi, Australië van Järvi Vlugt - WaarBenJij.nu Het avontuur begint - Reisverslag uit Bondi, Australië van Järvi Vlugt - WaarBenJij.nu

Het avontuur begint

Door: Järvi de Vlugt

Blijf op de hoogte en volg Järvi

11 Januari 2011 | Australië, Bondi

Hallo allemaal!
Om even te beginnen, het weer is hier vandaag niet al te best. Het regende vanochtend, en de zon heeft zich sindsdien nog niet laten zien. Misschien is dat wel een troost voor jullie, als het weer daar ook slecht is.
Ik ben momenteel in Bondi Beach, het bekende strand van het tvprogramma Bondi Rescue, waar allerlei domme zwemmers door coole badmeesters worden gered enzo. Het strand is prima, maar als er ook maar een beetje zon schijnt zijn echt ontzettend veel mensen in het water. Over surfers moet je het niet hebben, daar zijn er nog zo'n beetje meer vgan in het water. Daar heb ik sinds gisteren last van, aangezien ik een surfboard en een wetsuit heb gekocht. Het board dat ik ehb gekocht is het kleinste board dat ik ooit heb gesurfd, dus het heeft nog het een en ander aan oefening nodig.
Ik zit nu in een hostel, wat echt heel erg groot is. Het heeft 5 verdiepingen, ik zit op een dorm met twee duitse jongens waar ik gisteren mee heb gepraat, ze lijken me wel aardig. Verder is het nogal ongezellig omdat het hostel dus zo immens groot is. Ik ga morgen voor 3 nachten naar een hostel in Manly beach, een ander bekend strand in de buurt van sydney. Van de verhalen die ik heb gehoord is de surf daar beter, is het rustiger in het water en is het wat minder om alleen het strand daar. Zoals ik al zei is het weer vandaag neit al te best en naast het strand is er niet heel erg veel anders te doen.
De afgelopen tijd was heel erg leuk met Louise, waardoor het extra opvalt dat ze nu weg is.
Nadat we uit Newcastle zijn weggegaan zijn we naar Katoomba gegaan, dat is een stad in de Blue Mountains. We hebben daar een wandeling gemaakt, jaja, je leest het goed! Hoewel we allebei niet echt van wandelen houden verplichten w onszelf om het toch maar te doen. We zijn toen de great stairway afgegaan, maar we vonden het toch wel een beetje te great, dus waren we niet tot de bodem gegaan, haha!
Daarna hebben we nog 2 nachtjes in Sydney doorgebracht. We hadden Louises verjaardag gevierd, aangezien zij 1 februari jarig is en zijn op dr verjaardag hier naar Bondi gegaan. Lekker op het strand gelegen en rondgekeken.
Gisteren zijn Louise en ik nadat we hadden uitgecheckt naar een parkje in Sydney gegaan, waar we nog 2 uurtjes hadden gezeten voordat w enaar het vliegveld gingen.Daarna dus naar het vliegveld met de trein. Hier in Sydney zijn de treinprijzen heel raar. Voor een kaartje vanaf kings cross naar het vliegveld betaal je 15 dollar (voor een enkeltje!), terwijl je maar 20 minuten in de trein zit. Vanaf Newcastle naar Katoomba, ongeveer 6uur betaal je 15 dollar voor met z'n tweeen. Achterlijk raar dus.
Ik ga vandaag nog even kijken wat ik ga doen, hopelijk werkt het weer mee en kan ik nog even surfen. Of anders misschien nog wel wat anders. ik zie wel.
Ik zal wel weer een keertje wat foto's uploaden als ik daar zin in heb!
Much love,
Jarvi

  • 11 Januari 2011 - 01:39

    Louise:

    Ik mis je!!
    Veel plezier liefie, je ontmoet ik manly vast heel leuke mensen, want je bent geweldig.
    Liefs vanuit Dubai

  • 11 Januari 2011 - 07:02

    Saimi:

    Nice jerverd!
    Manly is cuuuuute! Echt een super schattig plaatsje!
    Have fun!
    x

  • 11 Januari 2011 - 17:50

    Mam:

    Mooi om weer een verhaal van je te lezen.Het was zeker even wennen om zonder Louise verder te gaan ,maar dat wist je van te voren.
    Louise is inmiddels weer veilig thuis en jij kunt nu je nieuwe board gaan uit proberen. Als ik zo de voorspelling van het weer bekijk wordt het wel droger en de temp.gaan ook steijgen tot 30 graden. Lijkt mij genoeg.In Brisbane wil je nog niet zijn daar zijn de overstomingen nu ook een feit.
    Geniet en hou ons op de hoogte.
    Veel liefs.

  • 11 Januari 2011 - 18:10

    Popko:

    Tja, nou ben je voor je geluk weer helemaal op jezelf aangewezen. Klinkt allemaal goed wat je daar doet. Let wel wat op het weer noordelijk, dat ziet er nog steeds belabberd uit dus Goldcoast wordt het even niet,
    gr

  • 12 Januari 2011 - 20:23

    Alex:

    Hai Jarvi - veel plezier in Manly. Je zult het vast heel mooi vinden. Zoals Paula schrijft, hou de berichtgeving in de gaten voor je verder reist. Op het moment zijn de overstromingen aktief op veel plaatsen. De komende dagen worden ook overstromingen verwacht in Victoria (maar niet in de Geelong buurt ondanks dat het hier ook de afgelopen dagen heel nat is).
    O ja zoals je je waarschijnlijk wel gerealiseerd hebt ligt je horloge nog bij ons, dus dat is veilig.
    Veel plezier.
    gr van ons allemaal hier - Alex

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Bondi

Indonesië, Australië en New Zealand

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2011

New Zealand

02 Maart 2011

Noosa

23 Februari 2011

Byron Bay en Coolangatta

13 Februari 2011

WWOOF, Tweed Heads en Bananen`

03 Februari 2011

Crescent head
Järvi

Om maar eventjes nog niet met de universiteit te beginnen, vertrek ik op 25 november voor een maand naar Bali, Indonesië en vervolgens voor 6 maanden naar Australië om te werken en rond te reizen. Op 7 maart vlieg ik voor 3 weken naar New Zealand, waarna ik op 28 maart weer terugkom in Australië om de laatste paar maanden te werken. Hier kan je al mijn wilde verhalen lezen en ik hoop dat jullie ervan gaan genieten! Järvi

Actief sinds 27 Juli 2010
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 9249

Voorgaande reizen:

25 November 2010 - 20 Juni 2011

Indonesië, Australië en New Zealand

Landen bezocht: