Newcastle - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Järvi Vlugt - WaarBenJij.nu Newcastle - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Järvi Vlugt - WaarBenJij.nu

Newcastle

Door: Järvi de Vlugt

Blijf op de hoogte en volg Järvi

18 Januari 2011 | Australië, Newcastle

Hallo allemaal!
Ik ben vandaag rond een uur of twaalf in Newcastle aangekomen. Ik zit in hetzelfde hostel als waar ik met Louise was, aan het begin van het jaar. Dit keer zit ik echter in een dorm, maar dat s niet zo gek aangezien ik alleen ben.
Ik ben de afgelopen paar dagen in Sydney geweest en daarvoor een paar daagjes in Manly.
In manly bleef ik in een hostel, waar heel veel engelsen verbleven die er langere tijd bleven, aangezien ze er een baantje hadden of het gewoon tof vonden. De meeste mensen kenden elkaar dus, dus leerde ik niet zoveel mensen kennen, aangezien iedereen bij elkaar bleef klitten.
Ik heb in Manly elke dag gesurfd, ookal was het niet al te goed, er stond steeds veel wind. Het was er gelukkig een stuk minder druk dan in Bondi.
Ik lag in manly met 7 andere mensen in een kamer, het was echt een chaos. Ik kon nergens mij spullen kwijt, de grond was bezaaid met kleding, tasssen, spullen. Daarnaast was het echt achterlijk warm in die kamer, is ook nie zo gek als er maar een raam is dat op een keertje open gaat en je met z'n achten in een kamer slaapt.
Na 3 nachten ging ik weer terug naar sydney. Hier bleef ik in een ontzettend schone YHA, in manly liepen ni de woonkamer allemaal kakkerlakken enzo rond, heel erg jammer.
Ik sliep op een kamer met een korrejaan, een iranees en een italiaan.
Ik heb de tweede dag met de korrejaan in het centrum rondgelopen, hem het opera house laten zien en met die gast gechilled. Hij had nog echt geen idee wat hij allemaal wilde doen, hij zou eigenlijk alleen een vriend bezoeken en met hem verder gaan, maar die was al terug in Korea voordat hij uberhaupt wegging.
Op maandag ging ik naar het kantoor van WorknHoliday, een bedrijf dat reizigers die willen werken in OZ, helpen met het opzetten van een bankrekening, taxfilenummer en dat soort zaken. Het was aan de ene kant heel erg handig, maar het werd echt in jip en janneke taal uitgelegd, ik voelde me echt te slim ofzo. Ze praatten echt alsof ik een kind van 10 was dat voor het eerst het woord pinpas hoord ofzo. Maargoed, het zal soms wel nodig zijn ofzo.
Dat was het eigenlijk wel weer. Ik meot nu of hard op zoek naar een baantje of een WWOOF(werken tegen kost en inwoning)adres hier in de buurt.
Ik zal nu echt beloven snel weer wat foto's up te loaden.
Much love!
Järvi

  • 18 Januari 2011 - 11:42

    Mam:

    Zit op mijn werk even m'n mail te checken tijdens mijn pauze en vind weer een berichtje van jou.
    Leuk.!!!! Het zal toch niet gaan gebeuren dat jij je stoort aan rotzooi op je kamer!!!! Misschien heeft deze reis je al zoveel bijgebracht dat je er thuis op gaat letten!!Ik ben onder de indruk.
    Hebben ze in dat Work'nholiday ook nog tips gegeven waar je kunt solliciteren?
    Ik ben benieuwd hoe snel je dat gaat lukken.
    Hou ons op de hoogte en veel plezier

  • 19 Januari 2011 - 21:38

    Popko:

    Je hebt al aardig wat gereist. Blij dat je je al aardig thuis voelt met een pinpas. WWOO, heb je daar al adressen van? Ook wel leuk als het nog wat oplevert maar uiteindelijk moet je maar niet te kritisch zijn
    gr
    popko

  • 22 Januari 2011 - 15:10

    Oma:

    Ik heb in de verkeerde volgorde je verslag gelezen, maar het is goed om te lezen van je reilen zeilen. Het is niet zo gemakkelijk zo te lezen, maar je leert er van en het geeft voldoening als het weer beter gaat. Toen je bij WorknHoliday was en ze zo kinderachtig praten, had je kunnen zeggen: je hebt mijn oma niet voor je! Ik had het geweldig gevonden. Groetjes, Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Newcastle

Indonesië, Australië en New Zealand

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2011

New Zealand

02 Maart 2011

Noosa

23 Februari 2011

Byron Bay en Coolangatta

13 Februari 2011

WWOOF, Tweed Heads en Bananen`

03 Februari 2011

Crescent head
Järvi

Om maar eventjes nog niet met de universiteit te beginnen, vertrek ik op 25 november voor een maand naar Bali, Indonesië en vervolgens voor 6 maanden naar Australië om te werken en rond te reizen. Op 7 maart vlieg ik voor 3 weken naar New Zealand, waarna ik op 28 maart weer terugkom in Australië om de laatste paar maanden te werken. Hier kan je al mijn wilde verhalen lezen en ik hoop dat jullie ervan gaan genieten! Järvi

Actief sinds 27 Juli 2010
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 9251

Voorgaande reizen:

25 November 2010 - 20 Juni 2011

Indonesië, Australië en New Zealand

Landen bezocht: